שחיקת סחוס בירך

הגוף שלנו הוא מכונה משוכללת מאוד, אך עלולות לקרות בה תקלות כתוצאה מתאונות, מחלות או שנים שחולפות, ולכן אנו עלולים לסבול מכאבים. כאבים הקשורים בתחום של שחיקת סחוס בירך הנם כאבים מאוד נפוצים אצל אנשים מבוגרים, וכתוצאה מכך, זהו תחום שהרפואה משקיעה בו משאבים רבים כדי לנסות למצוא פתרונות. שחיקת סחוס בירך עלולה להיגרם מסיבות שונות, לעיוותים מדובר על פגמים מולדים ולעתים כתוצאה משנים של פעילות שפשוט שחקו את הסחוס באזור הירך. לפני שמטופל מגיע לניתוח של החלפת המפרק, כתוצאה ממקרה של שחיקת סחוס בירך, ינסה הרופא המטפל להקל על כאביו בדרכים אחרות כמו תרופות ותכשירים למיניהם. פיזיותרפיה היא אחד הטיפולים שבדרך כלל מנסים המטופלים, ואכן יש הרבה מאוד אנשים שמעידים כי טיפול זה עוזר ומקל על הכאבים מהם סבלו.

ניתוחים שונים

שחיקת סחוס בירך זוהי בעיה שגורמת לכאבים רבים, כיוון שבמקרה של שחיקת סחוס בירך, העצמות מתחילות לגעת זו בזו. לא תמיד קיימת התאמה בין תצלומי הרנטגן ובין הכאב שעליו מתלונן החולה. הרבה פעמים קורה שבתצלום הרנטגן נראה כי שחיקת סחוס בירך גרמה לכך שכלל לא נשאר אצל החולה סחוס שימנע את המגע בין העצמות, אך החולה אינו מתלונן על כאבים חמורים. במקרים אחרים קורה גם המצב ההפוך, כלומר מצב בו שחיקת סחוס בירך אינה נמצאת במצב חמור מאוד, אך החולה סובל מכאבים חזקים. הרפואה מתרכזת כיום בניסיון למצוא פתרונות למצב שבו שחיקת סחוס בירך גורמת לכאבים, וזאת על ידי חומרים כאלה ואחרים אשר יעקבו את שחיקת הסחוס.

מדוע קורת השחיקה בסחוס

הרופאים מצביעים על סיבות שונות שגורמות למקרים של שחיקת סחוס בירך, ובין היתר הם מציינים סיבות כמו תורשה, פגמים מולדים, גילאים ועודף משקל. כמו בכל מקרה אחר של תחום הרפואה, גם במקרים של שחיקת סחוס בירך ישנם הרבה טיפולים, בין אם הם קשורים לפעילות גופנית מסוימת ובין אם הם כוללים שינויים שהחולה צריך לעשות בתזונה שלו. יש הרבה רופאים שטוענים כי בתצלום רנטגן בסביבות גיל 40 אפשר לנבא שחיקת סחוס בירך אשר עלולה לקרות בגילאים מאוחרים יותר, אך כמובן שאין משמעות הדבר כי ניתן למנוע את שחיקת הסחוס. בימינו, רוב הטיפולים הקשורים בבעיות של שחיקת סחוס בירך הינם טיפולים אשר מטרתם היא לטפל בסימפטומים, כלומר בכאבים הנגמרים כתוצאה מהשחיקה, ואינם טיפולים אשר מונעים את השחיקה עצמה. מצד שני, מובן כי הרפואה נמצאת במחקר מתמיד כדי להצליח למצוא פתרון לבעיית השחיקה, מעבר לאפשרות של ניתוחים. כיוון שהרבה אנשים בגילאים מבוגרים סובלים מבעיות של שחיקת סחוס, מתבצעים יחסית הרבה ניתוחים אשר מטרתם היא להחליף מפרקים כאלה ואחרים. הבעיה עם הניתוחים האלה היא כי אחריה זמן ההחלה הוא לא קצר, וכתוצאה מכך החולה נזקק לעזרה וטיפול צמודים. בנוסף לכך, ברוב המקרים הפתרון של ניתוח הינו הפתרון הכי פחות מועדף, ועל אחת כמה וכמה כאשר מדובר על חולים מבוגרים. כיום אי אפשר לומר כי מצאו תחליף לניתוח, אך בהחלט יש הרבה מאוד אנשים שמעידים כי על ידי הטיפולים השונים פחת הכאב בגופם. אם גם אתם סובלים משחיקת סחוס במקומות כאלה או אחרים של גופכם, נסו להתחיל כבר היום את הטיפולים השונים, ואם אכן אין ברירה, פנו להתעיצות לקראת ניתוח אפשרי. בין אם תחליטו לעבור ניתוח ובין אם לא, זכרו כי הגוף שלנו הוא מכונה מדהימה, ועלינו לשמור עליה כמה שרק אפשר.